понеділок, 5 січня 2015 р.

Цікаві уроки для 5 класу



Мета: формувати поняття про графіку як лаконічну мову  образотворчого мистецтва; дати поняття про види й жанри графіки ; ознайомити з графічними техніками й матеріалами. Використовувати доступні  для школярів графічні техніки
Виховувати ціннісне ставлення до культури і мистецтва
Тип уроку: комбінований
Техніка виконання: монотипія
 Обладнання для вчителя: папір, фарби, рідке мило, пензлі, скло, файл
Обладнання для учнів: підручники, альбом для малювання, фарби, пензлі скло, файл
Хід уроку:
І. Емоційне налаштування на урок
(демонстрація матеріалів візуального ряду)
ІІ. Сприйняття мистецтва (вивчення нового матеріалу)
2.1. Вступне слово учителя
Розповідь про малюнок олівцем на прикладі робіт Леонардо да Вінчі, Сандро Боттічеллі, Мікеланджело
2.2. Введення нових понять: графіка, гравюра, ліногравюра (лінорит), офорт,ксилографія (деворит), лінографія
2.3. Прийом «Хвилинка підручника»
(учні розглядають представлені у підручнику  графічні роботи художників)
За матеріалами підручника знайти види графіки та графічні техніки
2.4. Прийом «В гостях у художника»
Знайомство із творчістю Георгія Нарбута та Пабло Пікассо (ст.. 31)
ІІІ. Практична робота
На сьогоднішньому уроці ми теж спробуємо бути художниками та виконаємо свою  графічну роботу, а працювати ми будемо у техніці монотипії
Прийом «Хвилинка підручника»
-         Познайомтеся із етапами роботи над монотипією (ст.. 30) та спробуйте виконати її за поданим на ст. 29 планом
Виконання практичної роботи
ІV.  Підсумок уроку
4.1. Тест – контроль знань, набутих на уроці
4.2.Прийом «Вернісаж художника»
(створення виставки  дитячих робіт,їх аналіз)
4.3. Оцінювання робіт учнів.
V. Домашнє завдання
- Спостерігати за формами у природі
- Підібрати модель для виконання творчої роботи на наступному уроці

Тема: Конструкції і пропорції
Мета: Закріпити поняття про композицію в образотворчому мистецтві. Дати поняття про характерні  ознаки предметів, які відрізняють їх один від одного – пропорція та конструкція (характерні риси)
Розвивати конструктивне мислення, уміння аналізувати зображений обєкт
Виховувати ціннісне ставлення до культури і мистецтва
Тип уроку: комбінований
Техніка виконання: рисунок
 Обладнання для вчителя: папір, олівець, колекція глечиків різних розмірів
та форм
Обладнання для учнів: підручники, альбом для малювання, олівець
Хід уроку:
І. Емоційне налаштування на урок
(демонстрація матеріалів візуального ряду)
ІІ. Сприйняття мистецтва (вивчення нового матеріалу)
2.1. Вступне слово учителя
Розповідь із демонстрацією різних предметів та їх зображень (ознаки предмета). Мовою образотворчого мистецтва , риси, які відрізняють речі одна від одної, називають пропорціями і конструкцією.
2.2. Словникова робота: пояснення термінів «конструкція», «пропорція», «вісь симетрії»  (див. малюнок  на ст.. 45 «Каркас і конструкція предметів»)
2.3. Прийом «В гостях у художника»
Розповідь про творчість Рембрандта Гармеса ван Рейна (голландського художника – портретиста) – ст. 42
Прийом «Хвилинка підручника»   як правильно зобразити пропорції тіла  людини (ст. 43)
ІІІ. Практична робота
На сьогоднішньому уроці ми теж спробуємо бути художниками та виконаємо свою  графічну роботу із компонування предметів різних пропорцій та форм
Прийом «Хвилинка підручника»
-         Познайомтеся із етапами роботи (план на ст.. 46)
-         Виконання практичної роботи
ІV.  Підсумок уроку
4.1.Прийом «Вернісаж художника»
(створення виставки  дитячих робіт,їх аналіз)
4.3. Оцінювання робіт учнів.
V. Домашнє завдання
- Спостерігати за формами у природі, за об’єктами та їх пропорціями

 Тема: Живопис
Мета: формувати знання учнів про живопис як найпопулярніший вид мистецтва;  поняття про види та жанри живопису, познайомити учнів із використанням доступних живописних технік; Розвивати творчі навички та вміння ; Виховувати ціннісне ставлення до культури і мистецтва, почуття прекрасного
Тип уроку: комбінований
Техніка виконання:
Обладнання для учнів:візуальний ряд, зразки  учнівських робіт – імітації мозаїки підручники, альбом, пензлі, фарби, графітовий олівець, гумка, штампи різної форми; демонстраційні таблиці «Види мистецтва»
І. Емоційне налаштування на урок
(демонстрація матеріалів візуального ряду)
ІІ. Сприйняття мистецтва (вивчення нового матеріалу)
2.1. Розповідь: Всі ви добре знаєте, що живопис – малюнок кольоровими фарбами на стіні, папері, полотні та інших площинах. Він  сповнений глибини, простору, як в реальності. Художників називають живописцями. Можна виділити декілька етапів розвитку живопису:
етапи
Головні риси
Від найдавніших часів до  ХV –ХVІ ст..
-          Монументальний розпис _розписи печер, які робили первісні люди (наскельні малюнки). Подім виникли розписи стін храмів, будинків вельмож. Використовували техніку мозаїки, фрески, вітража
ХV –ХVІ ст..
-          Станковий живопис. (від слова «станок» - за ним працював художник) Писали картини на полотні та дереві. Використовували різні матеріали – темпера, енкаустика, олійні фарби. Виник Театрально – декораційний живопис (створення ескізів костюмів, декорацій, тощо)
2.2. Прийом «Хвилинка підручника»
- користуючись матеріалом підручника (ст. 78), поясніть як розвивався живопис в епоху Середньовіччя
ІІІ. Практична робота
На сьогоднішньому уроці ми будемо створювати імітацію мозаїки
Педагогічний малюнок (демонструю етапи виконання імітації мозаїки та готову художню роботу)
-         Етапи виконання мозаїки дивись на ст.. 80 – 81 підручника
ІV.  Підсумок уроку
4.1.Прийом «Вернісаж художника»
(створення виставки  дитячих робіт,їх аналіз)
4.2.Тестовий контроль та оцінювання учнів
V. Домашнє завдання
Спостерігати за творами живопису



















Немає коментарів:

Дописати коментар